Kindergarten Books > The Carrot Seed

The Carrot Seed

Written by Ruth Krauss / Illustrated by Crockett Johnson / Publishr: Klassikaletet

Distribution: 110,000 copies in 2013

A young child plants a carrot seed in the ground.  Others predict that the seed will not grow, but the child is patient and determined.  Originally published in English 1945, this classic children’s story invites readers to join in the anticipation and care for the seed, and in the wonder of its growth. Following the reading, parents and children will learn the saying “You worked hard and you found it – Believe” (Megila 6, 2). The book will be distributed to classes in advance of the Tu B’Shvat holiday.

Family Activities

A young boy plants a carrot seed. Everyone tells him the carrot will not grow. And yet… it does! "The Carrot Seed" invites readers to share in the child's anticipation, care, and ultimate wonder surrounding the growth of the carrot.

Read More   

Classroom Activities

The Carrot Seed / Ruth Krauss Illustrations: Crockett Johnson

Dear Parents,

A young boy plants a carrot seed. Everyone tells him the carrot will not grow. And yet… it does! "The Carrot Seed" invites readers to share in the child's anticipation, care, and ultimate wonder surrounding the growth of the carrot.

"You worked hard and you found it – Believe!" (Yaga’ta U’matzata – Ta’amin)

 The boy in the story has faith that a carrot will grow from the tiny seed, without any visible proof and in spite of the skepticism expressed by those around him. He cares for his  seed with enormous patience and persistence, waters the soil, removes weeds and waits in anticipation… until the time is ripe and the carrot shoots out of the soil.

"The Carrot Seed" is much more than the story of a growing carrot. It is also a tale of patience, faith and tenacity. In Jewish tradition, planting symbolizes belief in the future, optimism and commitment. One can imagine the boy's great joy upon eating the carrot whose growth he fostered, as reflected in the verse "How happy you shall be, when you eat the fruit of your labors" (Psalms 128,2).

פעילות בחיק המשפחה

  • The adults in the story are doubtful that the carrot will grow. You can discuss this with your children and share your own experiences. You may ask: Why do the adults had trouble believing that the carrot would grow? When you read the story, did your children think the carrot would grow? Did you ever have someone not believe you? How do you feel when others doubt things of which you are certain?
  • The boy in the story does not speak, and we can only imagine what he is thinking and feeling as the others express their skepticism. If the boy could talk, how do you think he would respond? Together with your child you can select dolls to represent the boy, his parents and his brother. As you re-read the story, use the dolls to create a dialogue between the boy and his
  • At the end of the story, the boy transports the carrot in a wheelbarrow. What do you think happens next? Where is he taking the carrot? How do the others respond when they see the giant carrot, and what does the boy do with it?
  • The carrot grows under the ground, and not on the shelves of the grocery store! You can visit the supermarket or neighborhood grocery and take note of the various fruits and vegetables. What grows from a seed, like the carrot? What grows under the soil, and what blossoms on a tree? Which foods can be prepared from each fruit and vegetable, and what do we like in particular?
  • Crockett Johnson's illustrations depict the story that occurs above ground. You can suggest to your children that they draw a parallel story of the carrot, page after page, reflecting the process under the soil. In the end you will have two booklets illustrating the story "The Carrot Seed": one of the boy and his family, and the  other – the story of the
  • There are many delicious foods that can be prepared with carrots: carrot juice, carrot soup, carrot salad, carrot bread and more! Here is an easy recipe for sweet and delicious carrot salad: Ask your children to help peel and grate a few carrots into a bowl. Add a bit of lemon juice, sugar and a handful of raisins and mix together. You can serve your carrot salad to the whole family. Bon Appetite!
  • "The Carrot Seed" demonstrates the great amount of patience and perseverance needed to grow vegetables. These traits are necessary to achieve many goals in life. You can share a personal story with your child of something you achieved with great effort and after a long wait, and tell them about the sense of satisfaction this achievement gave you.

גננת יקרה,

ילד קטן זרע בגינה  זרע של גזר. כולם אומרים לו שהגזר לא יגדל. האומנם?

"יגעת ומצאת – תאמין" (מגילה ו ע"ב)

הילד בסיפור מאמין שמהזרע הקטן יצמח גזר, אף שאין לכך כל סימן נראה לעין ולמרות הספק שמביעה סביבתו. הוא מטפל בזרע בסבלנות ובהתמדה, משקה את האדמה, מנכש עשבים וממתין בציפייה... עד שמגיעה העת והגזר צץ מתוך האדמה.

הסיפור אינו רק סיפור על גזר שצומח, אלא גם על סבלנות, על אמונה ועל דבקות במטרה. במסורת היהודית הנטיעה והזריעה הן סמל לאמונה בעתיד, לאופטימיות ולמחויבות ליצירה. אפשר לדמיין את השמחה הגדולה שיחוש הילד כשיאכל מהגזר שכה עמל להצמיחו, כפי שמתאר הפסוק בתהילים: "יְגִיעַ כַּפֶּיךָ כִּי תֹאכֵל אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ" (תהילים קכח ב).

 ומה עושים אם הירקות ששתלנו אינם גדלים? לחצי כאן לראות איך גננת וקבוצת ילדים מתמודדים עם הכישלון והופכים אותו להזדמנות למידה.

רעיונות לשילוב הספר בגן

  • לפני קריאת הסיפור עם הילדים אפשר לחלק לכל אחד עותק, לדפדף יחד ובכל עמוד לשאול "מה יש לילד ביד", "מה מצויר על השלט?", "מה לדעתכם קורה כאן?", "מי זה לדעתכם ומה הוא אומר לילד?"... בהמשך תקריאי את מילות הסיפור ותראו כמה הבנתכם את האיורים תאמה את הסיפור המילולי.
  • תוכלי להסב את תשומת-לב הילדים לדרך שבה המבוגרים בסיפור מטילים ספק באמונת הילד. מה בדיוק אומרים לו ההורים ומה אומר האח הגדול? אפשר לפתח שיחה על הקושי של המבוגרים להאמין שהגזר יצמח. למה לדעתם היה להם קשה להאמין שהגזר יגדל? (כדאי לרשום את תשובות הילדים על דף ולתלות את הרשימה על לוח ההורים.) תוכלו לשתף זה את זה בחוויות: האם קרה שלא האמינו לכם? איך מרגישים כשהסביבה מפקפקת במשהו שאתם בטוחים בו?
  • "זרע של גזר" הוא סיפור פשוט על אמונה גדולה. ילדים צעירים חושבים מחשבות על אמונה ושואלים שאלות – אך אנחנו, המבוגרים, לא תמיד מרגישים נוח לדבר על כך. הקריאה והעיסוק בסיפור "פותחים דלת" לשיחה בקבוצות קטנות אודות אמונה במה שאיננו רואים. באתר "גננת" בקישור כאן תוכלי לצפות בהרצאה של ד"ר אהרון דיטשר על העולם הרוחני של ילדים.
  • קשה להתאפק! הסיפור "זרע של גזר" ממחיש את הסבלנות ואת ההתמדה הדרושות לגידול ירקות. תכונות אלה נחוצות להשגת מטרות רבות בחיים. אפשר להעלות דוגמאות להישגים שאת והילדים הגעתם אליהם לאחר מאמצים ולאחר המתנה ממושכת, ולשתף זה את זה בתחושת הסיפוק שנלוותה להישגים אלה. אפשר לבקש מהילדים להעלות הצעות לדברים שעוזרים לנו להמתין בסבלנות, לצייר את הרעיונות ולתלות אותם במקום מרכזי בגן.
  • בעקבות הקריאה אפשר להעמיק את הבנת הילדים בנוגע לגדילת ירקות ופירות. מה צומח מזרע כמו גזר? מה גדל בתוך האדמה? ומה גדל על עצים? אפשר להנביט זרעים או לשתול גינת ירק בחצר הגן. תוכלי לבקש מהילדים לצייר שלטים שמסמלים כל ירק, כמו השלט שצייר הילד בסיפור, לעקוב ולתעד את גדילת הירק.
  • הילד בסיפור מכין שלט עם ציור של גזר, אשר מסמל את הירק שהוא זרע. אפשר לבקש מהילדים לערוך סיור בחדר הגן ולחפש את כל השלטים במקום. מה המשמעות של כל שלט? בהמשך אפשר להציע להם להכין שלטים נוספים, לגן או לבית, שיציינו איפה דברים שונים נמצאים.
  • האיורים של קרוקט ג'ונסון מתארים את המתרחש מעל האדמה. תוכלי להציע לילדים לצייר את ההתרחשות מתחת לאדמה, דף אחר דף, ויצור ספרונים שמתארים את הסיפור של הגזר. אפשר לערוך תערוכת הספרונים בגן.
  • בעקבות הסיפור תוכלו לערוך "סעודת גזר" בגן עם מאכלים שונים מגזרים: מיץ גזר, מרק גזר, סלט גזר, עוגת גזר ועוד! זו הזדמנות לשתף את ההורים ולבקש מהם להביא לגן מתכונים או מצרכים.
  • הילד בסיפור אינו אומר דבר, ואנחנו יכולים רק לשער מה הוא חושב ומרגיש כשכולם מטילים ספק בכך שהגזר יצמח. אילו היה מדבר, מה היה עונה להם, לדעתכם? אפשר לבחור בובות שיסמלו את הילד, את הוריו ואת אחיו, ולהזמין את הילדים להמציא דו-שיח בין הילד למשפחתו.
  • בסוף הסיפור הילד מוביל את הגזר בתוך מריצה. תוכלו לחשוב יחד על המשך לסיפור: לאן הוא לוקח את הגזר? איך מגיבים האחרים כשהם רואים את הגזר הענק? מה עושה בו הילד? אפשר לצייר או להמחיז סיפור המשך.
  • אלו ספרים נוספים יש בספריית הגן שלך, שקשורות לנושא? תוכלי לערוך תערוכה בפינה מיוחדת עם ספרים ושירים בעקבות "זרע של גזר". דוגמאות כוללות "אליעזר והגזר" מאת לוין קיפניס, "עוגת גזר" מאת מיריק שניר, ועוד. אם מתאים למשפחות הגן שלך, תוכלי לבקש מהילדים לחפש ספרים דומים בבית ולהוסיף אותם לתערוכה בגן.
  • תוכלי לקשר את הסיפור עם נושא מנהיגות בגן הילדים. ראה/י הסבר קצר מתוך האתר של האגף לחינוך קדם-יסודי:
  • הסיפור מזמן שיחה עם ילדים על הפוטנציאל הגלום בכל אחד מהם לעשות מעשי מנהיגות: מטרה, דחף ואמונה בצדקת הדרך. הפעולות אותן עושה הילד הקטן והדבקות המטרה למרות ספקנותה של הסביבה שלו מראות כי הסיפור הוא הרבה מעבר לגזר שצומח. מנהיגים נוצרים בעשיית מעשי מנהיגות: כך הילד הקטן: עקר עשבים, השקה, טיפח את הזרע בהתמדה ובסבלנות. עד שיום אחד "נבט הגזר" - מעשיו נשאו פרי הוא הגשים את משאלתו השיג את מטרותיו.
  • לפעמים הצורה לא פחות חשובה מהתוכן. "זרע של גזר" כתוב בפחות משמונים(!) מילים בעברית, ובכל זאת הסיפור מצליח להעביר לקוראים חוויה עמוקה, משמעותית ומעוררת תקווה. דברים קטנים, רגעים נקודתיים, בחיי הילדים לעתים בעלי משמעות חזקה אף יותר מאירועים מרעישים וגדולים. זה שיעור חשוב גם לנו, גם להורי הילדים.

הגננת יוספה ג'ורג'י מגן פעמוני הקסם בקרני שומרון שלחה לנו דוגמה ממכתב שהיא נוהגת לצרף  להורים עם חלוקת ספר ספריית פיג'מה

From the Field

  • תודה לגננת שושנה גדליה ששיתפה אותנו בפעילות שנערכה בגן כפיר במושב ירדנה עמק המעיינות: במסיבת פיג'מות שעשינו עם ההורים המחיזו הילדים את הסיפור שרנו ושוחחנו על הפתגם "יגעת ומצאת תאמין". ההורים המחיזו את אליעזר והגזר ולאחר מכן הילדים וההורים הכינו מיץ גזר, סלט גזר, חמוצים ועוגה, ישבנו לאכול וכולם נהנו.
  • שמחנו מאוד לשמוע מהגננת מגית ביתאן מגן הקפיטן בבת ים שלדעתה הפעילות הכי משמעותית שעשתה במהלך השנה הייתה סביב "זרע של גזר". כל ילדי הגן קיבלו את האיורים וכל אחד קיבל משימה של הכנת ספר יחד עם הוריו כשלכל ילד הייתה משימה מותאמת, חלקם התבקשו להעתיק משפטים מהטקסט וחלקם לתאר את מה שהם רואים בתמונה. התוצרים שהתקבלו היו מדהימים. כל ילד הכין ספר "זרע של גזר". הילדים ידעו את הטקסט בעל פה (דבר שאינו מובן מאליו במערך החינוך המיוחד), ובעקבות וסביב הספר נפתח נושא הגינה, הזריעה ושיח על איכות הסביבה ושימוש חוזר בחומרים.
  • לליטל ווטפוגל ושמרית גבע צוות הגננות של גן סחלב בשלומי היה רעיון נפלא: בעקבות הספר הכינו בגן ספר מתכונים המבוסס על גזר: כל ילד והורה כתבו מתכון. באותם ימים נערכו בחירות לממשלה והן סיפרו שניצלו את ההזדמנות להסביר לילדים כיצד נערכות בחירות לממשלה ולאחר מכן ערכו בחירות בגן. את המתכון הנבחר הכינו בגן לשמחת הילדים - עוגת גזר!
  • הגננת עינב הלבני מגן אדווה ביבנה משתפת בפעילות מעוררת השראה שערכה: "את הספר הזה הקראתי תחילה בקבוצות קטנות. כל חבר בקבוצה סיפר לאן הוא חושב שהילד לקח את הגזר בסוף הסיפור ומה הילד יעשה עם הגזר. את התשובות הנפלאות של הילדים המקסימים העליתי על הכתב והצגתי בלוח ההורים. במפגש הקראתי את כל הדעות והרעיונות של הילדים והם ממש התמוגגו לשמוע מה חשבו חבריהם. שוחחנו על סוף פתוח וסוף סגור ועל מגוון אפשרויות שקיימות כשאין לנו וודאות לגבי עניין זה או אחר.
  • הגננת רבקה קמחי מגן סולד ברמלה ניצלה את הסיפור בספר לשיחה על המשמעות של האמונה במשהו. הילדים קיבלו מטלה הביתה: לבקש מההורים לספר על משהו שאמרו להם שלא יצליחו בו, והם לא ויתרו והצליחו והילדים יספרו להורים על משהו שהיה להם קשה והם לא ויתרו, ואת התיעוד להביא לגן. דוגמה לסיפור שהביא אחד הילדים היה על אביו שעלה מאתיופיה כנער, על התלאות שעבר ולא ויתר, וכיצד הוא ומשפחתו עלו לארץ על אף כל הקשיים והסיכונים.
  • הילה שבן, הגננת של גן שלו בחולון משתפת: ביום שבו חילקנו את הספרים הקמנו בגן גינה לימודית כפעילות הורים וילדים. סיפרנו את הסיפור לפני פעילות הזריעה ולאחריה. לאחר שירקות הגינה גדלו הקראתי שוב את הסיפור ויחד הסקנו מסקנות אודות חשיבות ההתמדה והסבלנות.
  • תודה לגננת עינב ביטון מגן שונית ביבנה שסיפרה לנו כיצד הילדים התלהבו מאוד מעניין החזרתיות בסיפור ושיתפה אותנו בפעילות שערכה בגן: "סרקתי את הספר וניילנתי את הדפים. מיספרנו את רצף העלילה והילדים פיתחו חשיבה וסידרו באופן עצמאי לפי התמונות את סדר העלילה. היה מקסים, חוויתי ומעניין".
  • הגננת נחמה נדב מגן אור לילד בירושלים מספרת: כל ילד קיבל קופסא של מעדן ריקה אותה הוא מלא באדמה משדה הבור סמוך לגננו - רכשתי זרעים של גזר וצנוניות וכל ילד בחר מה לטמון באדמה שלו, בכל עציץ שמנו דגל עם שם הילד ואנו עורכים מעקב והשוואה מי ינבוט ראשון? כיצד יראה העציץ עם הזרע של הגזר וכיצד עם הזרע של הצנונית. הילדים משקים כל יום בהנאה את העציץ שלהם ומנחשים כיצד נראה הזרע בתוך האדמה? האם הוא כבר התנפח? יצא לו כבר ניצרון? של מי יגדל ראשון ועוד.... לאחר שהזרעים ינבטו ויגדלו נשתול אותם בגינה הלימודית שלנו. בגלל הספר הילדים אמרו לי מראש צריך לחכות הרבה ימים עד שיגדל לנו משהו בעציץ - חינוך לסבלנות.
  • הגננת קלברס פרחיה מגן יקינטון בהרצליה מספרת סיפרנו את הסיפור "זרע של גזר" והילדים המחיזו אותו, הנבטנו זרעים שונים ועקבנו אחר התפתחותם, הכנו בחצר הגן גינה לימודית ושתלנו בה את הזרעים שנבטו.
  • כתבה לנו דנה דרייפוס, גננת גן אופק ברמלה: הילדים הקשיבו מספר פעמים לסיפור ודקלומו אותו ממש בזמן שהיו בעיצומו של תהליך הקמת גינת הירק בגן (שהייתה לא ראויה ומוזנחת). מכיוון שהקטנטנים תהו מה ייצא מהזרעים שזרעו הם ביקשו לעבור בדיוק את אותו התהליך שעבר הילד בספר. הם בחרו את העציץ בו יזרעו - מחומרים שונים שאינם בשימוש (מיחזור) כמו קופסאות סימילאק, חלב, מיכלי יוגורטים, בקבוקים של שתייה ועציצים ישנים שמצאנו ליד המשתלה. לאחר מכן הילדים בחרו זרע אחד ממגוון הזרעים שהיו בגן - לכל ילד היה כתוב מתחת לעציץ לאיזה תוצר יש לצפות... אך זאת לא גילינו להורים היקרים שהגיעו לקחת את הקטנטנים הביתה ובידיהם - ספר, עציץ ממוחזר והוראות...
  • רינה קמחי, גן סולד, רמלה: "ניהלנו בגן שיחה על הספר ועל המשמעות של האמונה במשהו. הילדים קיבלו מטלה הביתה: ההורים יספרו לילדים על משהו שאחרים אמרו להם שלא יצליחו בו, והם לא ויתרו, והצליחו לבסוף, והילדים יספרו על משהו שהיה להם קשה והם לא ויתרו ואת התיעוד להביא לגן. וכך, אבא שהוא עלה מאתיופיה כשהיה נער, בא וסיפר לילדים על התלאות אותם עבר, ושלא ויתר, והוא ומשפחתו עלו לארץ על אף כל הקשיים והסיכונים."
  • עינת לבני מגן אדווה ביבנה הירוקה תארה את הפעילות בגן: "את הספר הזה הקראתי תחילה בקבוצות קטנות. כל חבר בקבוצה סיפר לאן הוא חושב שהילד לקח את הגזר בסוף הסיפור? מה הילד הולך לעשות עם הגזר? את התשובות הנפלאות של המקסימים העליתי על הכתב והצגתי בלוח ההורים. כמובן שהקראתי במפגש את כל דעות והרעיונות של הילדים והם ממש התמוגגו לשמוע מה חשבו חבריהם. שוחחנו על סוף פתוח וסוף סגור ועל מגוון אפשרויות שקיימות כשאין לנו וודאות לגבי עניין זה או אחר."
  • ובגן נוסף מיבנה, גן אגם, ערכו הילדים מסיבת גזר בניצוחה של הגננת מירב שמעוני: "ערכנו מסיבת גזר בגן - הילדים הגיעו עם פריט לבוש כתום, קישטנו את הגן בשרשראת כתומות, הכנו עם הילדים מיץ גזר, סלט גזר, עוגת גזר, פשטידת גזר, זרענו בגינה זרעים של גזר...פשוט חגיגה."
  • מגית ביתאן מנהלת גן הקפיטן בבת ים שיתפה: "הפעילות הכי משמעותית עבורי שעשינו השנה הייתה סביב זרע של גזר - כל ילדי הגן קבלו את האיורים וכל אחד קיבל משימה של הכנת ספר יחד עם הוריו (אך לכל ילד הייתה משימה מותאמת - חלקם התבקשו להעתיק משפטים מהטקסט , חלקם לתאר את מה שרואים בתמונה ). התוצרים היו מדהימים כל ילד הכין ספר זרע של גזר. הילדים כמובן ידעו את הטקסט בעל פה דבר שלא מובן מאליו בחינוך המיוחד , ובעקבות וסביב הספר נפתח נושא הגינה וזריעה ושיח על איכות הסביבה ושימוש חוזר בחומרים - היו ילדים שמצאו קרטון ברחוב וממנו הכינו כריכה."
  • שמרית גבע, גננת משלימה ומפעילת תכנית ספריית פיג'מה בגן סחלב בשלומי: "הכנו ספר מתכונים של גזר: כל ילד והורה כתבו מתכון. ערכנו בחירות בגן (באותם ימים נערכו בחירות לממשלה אז ניצלתי את ההזדמנות והסברתי לילדים כיצד נערכים בחירות לממשלה) את המתכון הנבחר הכנו בגן - עוגת גזר."
  • טלי חזקי מגן פיסטוק בפתח תקווה: "עסקנו בספר סמוך לט"ו בשבט. מסרתי לילדים את הספר עם אדנית קטנה , זרעי תבלין בשקית , אדמה ומכתב! במכתב כתבתי להורים שיקריאו לילדים את הספר ויזרעו את הזרעים יחד וימתינו... כתבתי שהמטרה היא לפתח אצל הילדים סבלנות , אופטימיות ודבקות המטרה. התגובות של ההורים היו טובות ואף שיתפו אותי בתהליך. גם הילדים סיפרו שחיכו בסבלנות ו"זה גדל".

זרע של גזר

כתבה: רות קראוס | איורים: קרוקט ג'ונסון

תרגום לרוסית של ההצעות להורים המודפסות בדפים האחרונים של הספר

 

Морковное семя

Рут Краус

Иллюстрации: Крокет Джонсон

Дорогие родители!

Маленький мальчик сажает в землю морковное семя. Ему все говорят, что морковка не вырастет. Так ли это?

"Морковное семя" приглашает читателей  ждать, ухаживать за посевом и радоваться ростку вместе с мальчиком.

"Старался и нашел – верь" (ВавилонскийТалмуд, Трактат Мегила, 6:2)

Мальчик в рассказе верит, что из маленького семени вырастет морковка, несмотря на то, что нет никаких видимых глазу признаков, и что все вокруг него в этом сомневаются. Он терпеливо и настойчиво ухаживает за семенем, поливает землю, вырывает сорняки и ждет... до тех пор, пока не приходит время и из земли появляется росток.

Это не только рассказ о морковном ростке, но и о терпении, о вере и о приверженности цели. В еврейской традиции посев и посадка – это знак веры в будущее, оптимизма и чувства долга. Можно представить себе радость, которую почувствует мальчик, когда будет есть морковку, для выращивания которой он столько потрудился. Как говорится в отрывке из Псалмов "Когда ешь ты от плодов труда рук твоих, счастлив ты и благо тебе."   (Псалмы, 128, 2-3)

Занятия в кругу семьи

  • Взрослые в рассказе сомневаются, что морковка вырастет. Можно обсудить с детьми, почему, по их мнению, взрослым трудно поверить в это. Когда вы читали рассказ, действительно ли вы верили, что так будет?

Рассказ дает возможность связать сюжет с вашей жизнью и поделиться своими впечатлениями о тех случаях, когда вам не верили. Как мы себя чувствуем, когда окружающие сомневаются в том, в чем мы абсолютно уверены?

  • Мальчик в рассказе ничего не говорит, и мы можем только предполагать, что он думает и чувствует, когда все высказывают сомнение, что морковка вырастет. Если бы он заговорил, то что бы он им ответил, по вашему мнению? Можно выбрать кукол, которые могут представить мальчика, его родителей и братьев, вместе рассмотреть иллюстрации в книжке и придумать разговор между мальчиком и его семьей.
  • В конце рассказа мальчик везет свою морковку на тачке. Можно вместе придумать продолжение рассказа. Куда он везет морковку? Как реагируют окружающие, когда они видят огромную морковь? Что мальчик будет с ней делать?
  • Морковь росла в земле, а не на полке овощного магазина! По следам чтения можно вместе пойти в супермаркет или в продовольственный магазин и рассмотреть разные овощи и фрукты. Какие из них вырастают из семян, как морковь? Какие растут в земле? Какие растут на дереве? Какие кушанья можно приготовить из каждого овоща и фрукта? Какие из них мы больше всего любим есть?
  • Иллюстрации Крокета Джонсона рассказывают о том, что происходит на поверхности земли. Можно снова прочесть рассказ и предложить детям нарисовать то, что происходит под землей, страница за страницей. И у вас будут две книжечки рисунков к рассказу "Морковное семя": одна - история мальчика и его семьи, вторая – история морковки.
  • По следам рассказа можно приготовить с детьми разные кушанья из моркови: морковный сок, морковный суп, морковный салат, пирог с морковью и другое. Предлагаем вам простой рецепт сладкого и вкусного морковного салата: попросите детей помочь вам почистить и натереть несколько морковок. В миску с морковью добавьте немного лимонного сока, сахара и горсточку изюма и все смешайте. Можно угостить всю семью кушаньем, приготовленным собственными руками. Приятного аппетита!
  • Рассказ "Морковное семя" – это наглядная иллюстрация терпения и прилежания, которые нужны для выращивания овощей. Эти качества требуются и для достижения многих других целей в жизни. Можно поделиться с детьми и рассказать о том, чего вы достигли после больших трудов и долгого ожидания, и о чувстве удовлетворения, которое сопровождало эти достижения.

Желаем вам приятного чтения и интересной беседы!

זרע של גזר

כתבה: רות קראוס | איור: קרוקט ג'ונסון

 תרגום לאנגלית של ההצעות להורים המודפסות בדפים האחרונים של הספר

 

The Carrot Seed / Ruth Krauss Illustrations: Crockett Johnson

Dear Parents,

A young boy plants a carrot seed. Everyone tells him the carrot will not grow. And yet… it does! "The Carrot Seed" invites readers to share in the child's anticipation, care, and ultimate wonder surrounding the growth of the carrot.

"You worked hard and you found it – Believe!" (Yaga’ta U’matzata – Ta’amin)

 

The boy in the story has faith that a carrot will grow from the tiny seed, without any visible proof and in spite of the skepticism expressed by those around him. He cares for his  seed with enormous patience and persistence, waters the soil, removes weeds and waits in anticipation… until the time is ripe and the carrot shoots out of the soil.

"The Carrot Seed" is much more than the story of a growing carrot. It is also a tale of patience, faith and tenacity. In Jewish tradition, planting symbolizes belief in the future, optimism and commitment. One can imagine the boy's great joy upon eating the carrot whose growth he fostered, as reflected in the verse "How happy you shall be, when you eat the fruit of your labors" (Psalms 128,2).

Family Activities:

 

  • The adults in the story are doubtful that the carrot will grow. You can discuss this with your children and share your own experiences. You may ask: Why do the adults had trouble believing that the carrot would grow? When you read the story, did your children think the carrot would grow? Did you ever have someone not believe you? How do you feel when others doubt things of which you are certain?
  • The boy in the story does not speak, and we can only imagine what he is thinking and feeling as the others express their skepticism. If the boy could talk, how do you think he would respond? Together with your child you can select dolls to represent the boy, his parents and his brother. As you re-read the story, use the dolls to create a dialogue between the boy and his
  • At the end of the story, the boy transports the carrot in a wheelbarrow. What do you think happens next? Where is he taking the carrot? How do the others respond when they see the giant carrot, and what does the boy do with it?
  • The carrot grows under the ground, and not on the shelves of the grocery store! You can visit the supermarket or neighborhood grocery and take note of the various fruits and vegetables. What grows from a seed, like the carrot? What grows under the soil, and what blossoms on a tree? Which foods can be prepared from each fruit and vegetable, and what do we like in particular?
  • Crockett Johnson's illustrations depict the story that occurs above ground. You can suggest to your children that they draw a parallel story of the carrot, page after page, reflecting the process under the soil. In the end you will have two booklets illustrating the story "The Carrot Seed": one of the boy and his family, and the  other – the story of the
  • There are many delicious foods that can be prepared with carrots: carrot juice, carrot soup, carrot salad, carrot bread and more! Here is an easy recipe for sweet and delicious carrot salad: Ask your children to help peel and grate a few carrots into a bowl. Add a bit of lemon juice, sugar and a handful of raisins and mix together. You can serve your carrot salad to the whole family. Bon Appetite!
  • "The Carrot Seed" demonstrates the great amount of patience and perseverance needed to grow vegetables. These traits are necessary to achieve many goals in life. You can share a personal story with your child of something you achieved with great effort and after a long wait, and tell them about the sense of satisfaction this

achievement gave you.