Kindergarten Books > Maya’s Blue Kangaroo (Original English title: I Love You Blue Kangaroo)

Maya’s Blue Kangaroo (Original English title: I Love You Blue Kangaroo)

Text and Illustrations by Emma Chechester Clark / Publisher: Am Oved

Distribution: 110,000 copies in 2013

How does Maya’s favorite blue kangaroo feel when more and more dolls and stuffed animals come along? And what will Maya do when the blue kangaroo leaves her bed and moves into her baby brother’s crib? This story encourages parents and children to discuss loyalty, attention and love within the family.

Family Activities

How does Maya's favorite blue kangaroo feel when more and more dolls and stuffed animals come along? And what will Maya do when the blue kangaroo leaves her bed and moves into her baby brother's crib? This story encourages parents and children to discuss loyalty, attention and love within the family

Read More   

Classroom Activities

Maya's Blue Kangaroo

By Emma Chechester Clark (Original English title: I Love You Blue Kangaroo)

How does Maya's favorite blue kangaroo feel when more and more dolls and stuffed animals come along? And what will Maya do when the blue kangaroo leaves her bed and moves into her baby brother's crib? This story encourages parents and children to discuss loyalty, attention and love within the family.

פעילות בחיק המשפחה

  • Do your children have a favorite doll or stuffed animal? After reading together the story about Maya and her kangaroo, you can discuss the special feelings we have toward objects, toys or stuffed
  • You can take a picture of your children holding their stuffed animal, print out the photograph and decorate a frame for it. The framed photograph will serve as a memento in future years and will remind your children of the special relationship they had with the doll when they were
  • The illustrations that accompany the story hint at changes in the blue kangaroo's feelings, as more and more stuffed animals join him in Maya's bed. You can flip through the pictures with your child and ask them to describe how they think the kangaroo feels on each
  • Each night before going to sleep Maya recites "I love you, Blue Kangaroo". Even when new dolls and toys are added, she ends her recitation with the same line. How do you get ready for bed? Do you have a special bedtime song, recitation or ceremony?
  • You might want to discuss with your children why they think Maya agreed to share so many toys with her baby brother, but woulddn't give away the blue kangaroo. Do your children have toys or dolls that are easier to share, and others they refuse to part with?
  • Together with your children you can look for the pictures of Maya's baby brother. You can tell the story through his eyes, and try to think how he feels as the story
  • Maya and the blue kangaroo have a special relationship, which is not weakened as new dolls are added. Do you and your children have special relationships with family or friends? You can talk about this with your children, and reinforce their confidence in your feelings toward them.
  • The gifts that Maya receives throughout the story are new and shiny, while the old kangaroo is old and worn. Sometimes we too prefer things that are new and shiny, and it can be hard to decide what to give up. The story can lead into a family discussion on loyalty, weighing considerations and making difficult
  • The blue kangaroo feels crowded in Maya's bed, but many times it is warm and cozy to lie together in bed! You can cuddle up and read books together in bed, and following this story, add more and more dolls and stuffed animals. You can also sing together fun songs like "Shovavim Bamita" by Datia Ben-Dor: http://www.youtube.com/watch?v=VnN7E8WCbAY

גננת יקרה,

המתנות שמאיה מקבלת לאורך הסיפור חדשות ויפות, ואילו הקנגורו הכחול ישן ומוכר. על מה לוותר?  מאיה מוצאת את הדרך הנכונה עבורה להתחלק עם אחיה בצעצועים, תוך כדי שמירה על הקשר המיוחד שנוצר בינה ובין הקנגורו הכחול.

 

רעיונות לשילוב הספר בגן

  • כמו הקנגורו הכחול, ילדים רבים מבקשים לדעת שאנחנו "רואים אותם", שהם יקרים לנו, שלא שכחנו אותם בהמולה של המסגרת הקבוצתית. בעקבות הסיפור כדאי לחשוב על ילדי הגן שלך. האם יש ילדים שקטים יותר, מסתגלים, "מסתתרים" – שאולי זקוקים לחיזוק יתר לרגשות שלנו כלפיהם?
  • הסיפור על הקנגורו של מאיה הוא הזמנה לשתף חברים בגן בחוויות ביתיות ומשפחתיות. אפשר: לשוחח על רגשות מיוחדים כלפי חפצים, בובות או צעצועים. לבקש מהילדים להביא לגן בובות או צעצועים אהובים ולספר לחבריהם עליהם. לבקש מהילדים וההורים להכין דף שמתאר בובה אהובה שלהם, עם תיאור הבובה, מאיפה היא הגיעה, מה אוהבים לעשות איתה וכד'. לבקש מההורים לצלם את ילדיהם מחזיקים את הבובה או הצעצוע, להדפיס את התמונה ולקשט לה יחד מסגרת. אפשר להכין תערוכה בגן של צילומי הילדים עם הבובות.
  • האיורים המלווים את הסיפור רומזים על השינוי ברגשותיו של הקנגורו הכחול ככל שמתווספות עוד ועוד בובות למיטה של מאיה. בזמן שהילדים מדפדפים בספר אפשר לבקש מהם לחקות את הבעות הפנים של הקנגורו ולתאר במילים כיצד לדעתם הוא מרגיש בכל תמונה.
  • אפשר לשאול את הילדים: למה לדעתם מאיה הסכימה לתת לאחיה הקטן צעצועים רבים, אך לא ויתרה על הקנגורו הכחול? מה מדיניות הגן שלך בנוגע להבאת חפצים אישיים לגן? האם בגן יש חפצים או בובות בגן שקל יותר לחלוק, ואחרים מהם הילדים מתקשים להיפרד?
  • כדאי לחפש תמונות שרועי, אחיה הקטן של מאיה, מצויר בהן. אפשר לספר יחד את העלילה לפי זווית הראייה של האח הקטן, ולנסות לחשוב כיצד הוא מרגיש בזמן קריאת הסיפור ובסופו.
  • האם לילדי הגן בובות שאינן קשורות אליהן, ושיהיו מוכנים לחלוק עם אחרים? אפשר לבקש מכל ילד להביא מהבית בובה, צעצוע או משחק ישן עליו הוא מוכן לוותר. יחד כדאי לחשוב למי לתרום את הבובות, כדי לשמח אחרים.
  • המתנות שמאיה מקבלת לאורך הסיפור חדשות ויפות, ואילו הקנגורו הכחול ישן ומוכר. לפעמים גם אנחנו מעדיפים את החדש והיפה מן הישן והמוכר. איך בוחרים על מה לוותר? קריאה משותפת של הסיפור מעניקה הזדמנות לשיחה עם ילדי הגן בנושא החלטות קשות והתלבטויות.
  • לקנגורו הכחול צפוף במיטה של מאיה, אבל לעתים קרובות דווקא חמים ונעים לנו לשכב יחד במיטה! בעקבות הסיפור אפשר לשיר את השיר "שובבים במיטה" (המתחיל במילים "במיטה אחת לא כל כך גדולה") שכתבה והלחינה דתיה בן-דור ולהתגלגל יחד.

From the Field

  • הגננת הילה חשאי מגן הילה ודבורה מפסגת זאב סיפרה לנו, שהספר הקנגורו הכחול של מאיה היה הספר שפתח בגן את נושא "כוכב השבוע" בו כל ילד שנבחר לפי מס' קריטריונים המופיעים בספר- ותרנות, שיתוף, עזרה וכו.. הופך לכוכב השבוע, מביא מהבית משחקים, בובות וחפצים אהובים, משתף את החברים ומלמד אותם על דברים המעניינים אותו.
  • ארליך שולי, הגננת של גן הדס בקיבוץ משאבי שדה כתבה לנו, שבעקבות הספר, כל ילד סיפר על חפץ האהוב עליו במיוחד. בנוסף נערך ביקור במתפרת הקיבוץ, שם ראו הילדים כיצד תופרים במכונה וביד. כל ילד הכין לעצמו בובה מבדים וחוטים, קרא לבובה בשם וסיפר על הבובה שהכין.
  • הגננת אורנה בוכניר מגן הרדוף בפתח-תקווה כתבה לנו "שבעקבות הספר פתחנו שוק פשפשים, הילדים הביאו משחקים שאינם זקוקים להם כדי למכור בשוק, קיבלו קופונים וקנו בדוכן הגן חפצים שהיו צריכים או חפצים שרצו. בנוסף, הילדים כתבו וסיפרו ממה קשה להם להיפרד."
  • גם הגננת צביה רוזנטל מגן תומר באלעד מספרת לנו על הפעילות המקסימה שנערכה בגן בעקבות הספר: "הכנו קנגורו גדול, עם כיס ענק ובו הכניסו הילדים את החפצים האהובים עליהם. הילדים הציגו את החפץ והסבירו את סיבת הקשר הרגשי לחפץ."
  • חוה זית, הגננת של גן תל"י בחדרה סיפרה לנו שבעקבות הקריאה בספר הקנגרו הכחול של מאיה, הילדים הביאו לגן בובה המלווה אותם וכל אחד סיפר על משמעות הבובה עבורו. בנוסף, הביאה הגננת לגן בובת קנגורו אותה כינו הילדים בשם "קנגי". מידי יום "קנגי" התארח בביתו של אחד הילדים ולמחרת הילדים סיפרו על החוויה. באחד המקרים "קנגי" ממש פתר בעיה לילד שהתקשה לישון במיטתו ובזכות "קנגי" ההורים קנו לו בובת חיה איתה הוא ישן מידי לילה במיטתו.
  • כתבה לנו הגננת אילנה קוטלר מגן חברים באור עקיבא: בעקבות הספר דיברנו על הרגשות, ולאחר מכן כל ילד סיפר על הצעצוע האהוב עליו. בהמשך ביקשתי מהילדים ליצור את הצעצוע האהוב מכל מיני חומרים בגן (פלסטלינה, ציור, פינת מצרפים, גואש וכד'). את התוצרים היפים של הילדים תוכלו לראות בגלריית התמונות בבחירת הספר 'הקנגורו הכחול של מאיה' ובבחירת הקהילה 'אור עקיבא'.
  • הגננת איה מסיקה מגן לילך בגן יבנה כתבה: הסיפור התחבר לנו לצרכנות נבונה. דיברנו על מקרים שקונים הרבה דברים למשל הרבה צעצועים ובובות ואחר כך הכל נזרק לצד. שאלתי: מה ניתן לעשות? הילדים העלו הצעות מה מה מאיה ואימא שלה יכולות לעשות כמו רשימה של דברים שחסרים, או לאסוף כסף במטרה לקנות דברים שימושיים, כך שהקנייה תהה טובה, שימושית ומתוך צריכה נבונה.
  • הגננת יפעת כוכבי מגן לילך ברחובות מספרת לנו על פעילות חגיגית שערכה בגן בסימן פסח והספר "הקנגורו הכחול של מאיה" - היום ערכנו "ליל שימורים" בגננו, או בלשון הילדים מסיבת פיג'מות , וכך קישרנו את פסח לתוכנית הנפלאה שלכם. ערכנו את היום כאילו היה לילה , כגון תפילת ערבית, ארוחת ערב וכו'. כמו כן ביקשנו צעצוע אהוב מכל ילד , והקראנו את הספר המתוק - הקנגורו המתוק של מאיה. היה קסום והילדים , איך לא, התלהבו.
  • הגננת המשלימה טל אלקובי מגן אשל ביבנה מספרת על פעילותה בעקבות הספר הקנגרו הכחול של מאיה - דיברנו על רגשותיו של הקנגורו בשלבים שונים בסיפור, הילדים שיתפו בסיפורים על חפצים סנטימנטליים עבורם. בהמשך למדנו על מאפייניו של הקנגורו. ציירנו את הקנגורו הכחול של מאיה וגם הכנו משחקי מסלול.
  • פנינה מור יוסף, גננת משלימה בגן עינב בישוב עינב: פעילות השיא שהייתה בעקבות הספר ( לאחר מספר פעילויות ) הילדים הגיעו לגן כשהם לבושים בפיג'מה + כרית ובובה שהם אוהבים במיוחד. שכבנו על השטיחים וכל ילד סיפר מדוע הבובה אהובה עליו, מי קנה את הבובה. סיפרנו שוב את הסיפור כאשר כל ילד שוכב ובידו הבובה שהביא מביתו. ארוחת בוקר הייתה שוקו ולחמנייה. הייתה חוויה מדהימה.
  • תיארה הגננת נטע בר חיים - רייכבך, גננת גן אלון במטולה: לאחר שיחה מעמיקה בנושא הספר, לקחנו קופסת קרטון וכל ילד הביא משחק מהגן והכניס לקופסה בכמה סבבים עד שהקופסה הייתה מלאה מאוד ואי אפשר היה לסגור אותה. אחר כך שאלתי את הילדים אם הקופסה יכולה להסגר ומה צריך כדי שנוכל לסגור אותה והשתמשנו במילים ויתור, למען ועוד... ואז שאלנו מי מהילדים הכניס משחק מסוים ואם הוא מוכן לותר עד שהצלחנו לסגור את הקופסה. בנוסף יש לנו חונכים מכיתה ה' ואחת הפעילויות איתם הייתה בעקבות הספר. החונכים קראו יחד עם המורה את הסיפור וכל חונך תכנן פעילות אחרת לחניך שלו. כגון משחק זיכרון, מבוך, הכינו בנגרות את המיטה של מיה ועוד...
  • חוה זית מגן תל''י בחדרה משתפת: הילדים הביאו בובה או חיה המלווה אותם או המועדפת עליהם. בגן הילדים סיפרו כל אחד על החיה שלו ונעשתה תצוגה .כמו כן אני הבאתי לגן בובת קנגורו הילדים נתנו לו את שם "קנגי". קנגי הלך מידי יום לבתי הילדים ולמחרת הילדים סיפרו על החוויה לארח את קנגי. יש לציין שקנגי פתר בעיה לילד שהתקשה לישון במיטתו. ובזכות קנגי ההורים קנו לו בובת חיה איתה הוא ישן מידי לילה במיטתו.
  • על פעילות מיוחדת בגן בעקבות הספר סיפרה לנו הגננת אורנה בוכניר מגן הרדוף בפתח תקווה: בעקבות הספר פתחנו שוק פשפשים, הילדים הביאו משחקים שאינם זקוקים להם קיבלו קופונים וקנו בדוכן הגן חפצים שהיו צריכים או חפצים שרצו. כמו כן הילדים כתבו וסיפרו ממה קשה להם להיפרד- הכנו ספר של כל ילדי הגן.

הקנגורו הכחול של מאיה

מאת: אמה צ'יצ'סטר קלארק

תרגום לרוסית של ההצעות להורים המודפסות בדפים האחרונים של הספר

 

Майин синий кенгуру Эмма Чичестер Кларк

На протяжении рассказа Майя получает новые красивые подарки, на фоне которых ее синий кенгуру выглядит старым и привычным. Что же выбрать? Майя находит самый верный для нее путь и делится со своим братом игрушками, сохраняя ту особенную связь, которая существует у нее с синим кенгуру. Прочитав книжку вместе с детьми, вы можете побеседовать с ними о преданности, о внимании и о взаимной любви в семье.

Занятия в кругу семьи

 

  1. Есть ли у ваших детей особо любимая кукла илиигрушка? Совместное прочтение рассказа о кенгуру Майи может послужить хорошим поводом к беседе с вашими детьми об особенных чувствах к различным предметам, куклам или игрушкам.
  2. Вы можете сфотографировать ваших детей, держащих куклу или любимую игрушку, распечатать фотографию и вместе сделать ей красивую рамку. Фотография в рамке останется вам на память надолго; она будет напоминать вашим детям об особенной связи, которая была у них с игрушкой.
  1. Иллюстрации, сопровождающие рассказ, намекают на изменения чувств синего кенгуру каждый раз, когда на кровати Майи появляются все новый и новые игрушки. Вы можете вместе пролистать всю книжку и попросить детей описать те чувства, которые, по их мнению, испытывает кенгуру на каждой картинке.
  2. Майя заявляет перед сном: «Я люблю тебя, синий кенгуру!». Даже когда появляются новые игрушки, она все равно в конце-концов завершает день все теми же словами. А как вы готовитесь ко сну? Есть ли у вас особая фраза, песня или ритуал перед сном?
  3. Вы можете спросить ваших детей, почему, по их мнению, Майя согласилась отдать своему младшему брату так много игрушек, но не отказалась от синего кенгуру? Есть ли у ваших детей те вещи или игрушки, которыми им проще поделиться, и те, с которыми они не готовы расстаться?
  4. Вы можете поискать иллюстрации, на которых изображен Рои, младший брат Майи. Можете также постараться рассказать о всем происходящем с его стороны, попробовать догадаться, как он себя чувствует на протяжении рассказа и в его конце.
  1. У Майи и кенгуру есть особенная связь, которая не ослабевает даже тогда, когда появляются новые игрушки. Есть ли у вас такие особенные отношения с друзьями и членами семьи? После рассказа вы можете поговорить с вашими детьми о связях между людьми, а также укрепить их уверенность в ваших чувствах по отношению к ним.
  2. На протяжении рассказа Майя получает новые красивые подарки, на фоне которых ее синий кенгуру выглядит старым и привычным. Иногда мы предпочитаем

новое и красивое чему-то старому и знакомому. Как научиться выбирать то, что нам предпочтительнее? Совместное чтение рассказа дает возможность провести беседу с детьми на тему трудных решений и сомнений.

  1. Синему кенгуру тесно в кровати Майи, однако часто нам именно тепло и приятно быть с кем-то вместе в кровати. Вы можете примоститься вместе, читать книги в кровати, а также, после этого рассказа, разместить в ней любимые игрушки. Вы можете также спеть песенку «Шовевим бемита» ("Проказники в кровати"), слова и музыку которой написала Датия Бен-Дрор.

שובבים במיטה 

מילים ולחן: דתיה בן דור

 

במיטה אחת לא כל כך גדולה

ארבעה שובבים טרללללה.

הקטן: אמר נתגלגל "בואו

ומי שנופל נופל."

וגיל גיל גול וגיל גיל גל...

והופ!

שובב אחד נפל.

שלושה שובבים...

שני שובבים...

במיטה אחת לא כל כך גדולה

שובב אחד טרללללה.

הקטן: אמר מנוחה "ליל

המשפחה." נם לי ולכל ונים נים נים נום ונים

...והס

שובב אחד נירדם.

הקנגורו הכחול של מאיה

מאת: אמה צ'יצ'סטר קלארק / איור: אמה צ'יצ'סטר קלארק / הוצאה לאור: עם עובד

תרגום לאנגלית של ההצעות להורים המודפסות בדפים האחרונים

 

Maya's Blue Kangaroo

By Emma Chechester Clark (Original English title: I Love You Blue Kangaroo)

How does Maya's favorite blue kangaroo feel when more and more dolls and stuffed animals come along? And what will Maya do when the blue kangaroo leaves her bed and moves into her baby brother's crib? This story encourages parents and children to discuss loyalty, attention and love within the family.

Suggested Family Activities

  • Do your children have a favorite doll or stuffed animal? After reading together the story about Maya and her kangaroo, you can discuss the special feelings we have toward objects, toys or stuffed
  • You can take a picture of your children holding their stuffed animal, print out the photograph and decorate a frame for it. The framed photograph will serve as a memento in future years and will remind your children of the special relationship they had with the doll when they were
  • The illustrations that accompany the story hint at changes in the blue kangaroo's feelings, as more and more stuffed animals join him in Maya's bed. You can flip through the pictures with your child and ask them to describe how they think the kangaroo feels on each
  • Each night before going to sleep Maya recites "I love you, Blue Kangaroo". Even when new dolls and toys are added, she ends her recitation with the same line. How do you get ready for bed? Do you have a special bedtime song, recitation or ceremony?
  • You might want to discuss with your children why they think Maya agreed to share so many toys with her baby brother, but woulddn't give away the blue kangaroo. Do your children have toys or dolls that are easier to share, and others they refuse to part with?
  • Together with your children you can look for the pictures of Maya's baby brother. You can tell the story through his eyes, and try to think how he feels as the story
  • Maya and the blue kangaroo have a special relationship, which is not weakened as new dolls are added. Do you and your children have special relationships with family or friends? You can talk about this with your children, and reinforce their confidence in your feelings toward them.
  • The gifts that Maya receives throughout the story are new and shiny, while the old kangaroo is old and worn. Sometimes we too prefer things that are new and shiny, and it can be hard to decide what to give up. The story can lead into a family discussion on loyalty, weighing considerations and making difficult
  • The blue kangaroo feels crowded in Maya's bed, but many times it is warm and cozy to lie together in bed! You can cuddle up and read books together in bed, and following this story, add more and more dolls and stuffed animals. You can also sing together fun songs like "Shovavim Bamita" by Datia Ben-Dor:

http://www.youtube.com/watch?v=VnN7E8WCbAY